22e etappe Sahagun naar Hospital de Orbigo - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu 22e etappe Sahagun naar Hospital de Orbigo - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu

22e etappe Sahagun naar Hospital de Orbigo

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

19 Mei 2013 | Spanje, Astorga

Hola, vandaag was het een mooie dag met zon en een matige tegenwind, dus ideaal fietsweer. Het ontbijt bestaande uit croissant, broodje, boter, jam en koffie/thee, was voor ons niet genoeg, dus vroegen nog maar ieder een extra ontbijt. Daarna zijn we in de ochtend vrijwel in een ruk de 60 kilometer naar Leon gereden, een grote stad in het verre noordwesten van Spanje.
Daar aangekomen waren we natuurlijk weer uitgehongerd. Aad was toe aan twee everzwijnen. Die vonden we niet, maar wel een MacDonald, de eerste die tegenkwamen in Spanje. 's Middags reden we verder door allerlei dorpjes vaak met een mooie kerk en pleintje en heel veel verlaten huizen. Omdat het Spaanse platteland weinig te bieden heeft, aan vooral jongeren, trekken die weg naar de grote steden.
Onze route vandaag ging grote stukken gelijk op met de Camino-wandelaars. Het laatste gedeelte fietsten we over een onverharde weg. Onze route werd vlak voor Hospital de Orbigo verspert door een nieuw aangelegde spoorbaan. Aangezien we wel ons pad wilden vervolgen tilden we onze fietsen er maar overheen.
Morgen geen vlakte meer, maar gaan we de bergen in.
We hebben vandaag 100 km gefietst.
Totaal zitten nu op 2360 km.
Adios en tot de volgende keer.

• 19 Mei 2013 - 22:12

Karst:

Zo te zien komen jullie nu aan in het laatste stadium. Nu rest jullie enkel nog bergen en het laatste 'kleine' stukje;) hehe.. Heel veel succes morgen en de komen de dagen met de 'kleine' bergen. Ik kan nog niet echt geloven dat het al zo lang geleden is dat jullie weg zijn gegaan, de tijd vliegt...

ciao boe!!
    Karst

• 19 Mei 2013 - 22:22

Trudy Van Kessel:

Hoi Pelgrims,

jullie hadden had vandaag beter dan de renners gisteren in de Giro.
    Die hadden regen en sneeuw.
    ja sommige mensen hebben altijd geluk en honger.
    Maar...everzwijnen?????
    Dan maar liever de hongerdood!!!!!

Morgen de bergen in en op, maar die gaan ook weer naar beneden. Voor elk wat wils denk ik???
    Hebben jullie al een exacte aankomst datum in het hoofd???
    Vandaag was het 3 jaar gelden dat Ton W. het bordje Rome heeft zien staan.
    Maar jullie morgen weer vol goede moed de berg op en blijven trappen berg af gaat vanzelf.

Eind inzicht ,

Groetjes JEZUS en Trudy

• 20 Mei 2013 - 01:59

Margaret Folkerts Wiegers:

maakte me al ongerust , had in een paar dagen niets gehoord ,
    glad your o/k , save trip
    MF

• 21 Mei 2013 - 10:00

Arnesto:

Hoi!

Lekker dat je dan toch een keer van MC. Donalds kunt 'snoepen'.
    Alhoewel 'Éverzwijnen' mij veel beter zou passen.

Nog veel plezier de laatste week!!
    As. weekend doe ik een beetje mee met jullie...we gaan 3 dagen fietsen in het 'Zwarte Woud'.

Ik kijk nu al uit naar de presentatie van het verslag van deze prachttocht (Martien, huren we de MartinizaPlaza af??).

Gr. Arnesto

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013