19e etappe van Logrono naar Villafranca Montes - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu 19e etappe van Logrono naar Villafranca Montes - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu

19e etappe van Logrono naar Villafranca Montes

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

16 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Beste volgers,
Vanmorgen zijn we even na achten weer op de fiets geklommen en hebben er flink de vaart in gezet. We reden de stad uit en fietsten vervolgens een stukje samen op metde wandelpelgrims. Op een mooi plekje was een stalletje met koffie, daar stopten we natuurlijk voor. Het bleek een werkloze Pool te zijn die op deze manier zijn geld verdiende. De zaken gingen niet slecht zo te horen. We ging verder langs de provinciale weg. Niet erg interessant en ook niet ongevaarlijk vanwege de vrachtwagens die vlak langs je rijden. Maar we wilden kilometers maken. In een open en golvend landschap met hele sterke tegenwind gingen we niet snel, maar wel gestaag voort. Steeds zag het er dreigend uit, maar er vielen niet meer dan een paar spetters regen.
Heel anders dan eerdere dagen met zon en een aangename temperatuur.
We zijn nu in de provincie Burgos aangekomen en zullen morgen de stad Burgos bereiken. We zijn erg benieuwd hoe het het weer zal worden. De voorspellingen zijn niet best.
We hebben vandaag 87 km gereden
Totaal staan we nu op 2086 km en we schatten dat het nog 600 km is naar Santiago de Compostela. Het is te overzien, misschien gaat het nu wel veel te snel.
Bon salude van ons.

• 16 Mei 2013 - 22:00

Trudy Van Kessel:

Hoi Fietsers,

Je zou denken in Spanje altijd mooi weer.
    Het is niet veel beter dan hier.
    Maar het eind komt al aardig in zicht, wat mij betreft mogen jullie daarna wel gewoon doorgaan met berichtjes schrijven.

Enne Aad, moet jij geen dependance van "de boomgaard" daar ergens beginnen??
    Als een werkeloze pool het al red dan moet het voor jou ook niet moeilijk zijn!!!!

nu voor morgen weer succes en ...ja jullie weten het vast al: Blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

Groetjes JEZUS en Trudy

• 17 Mei 2013 - 00:40

Broeder Eddy:

Wat er zo leuk aan is,

De zon weerkaatst op hun gezicht, in ruimte en tijd denken ze niet .
    Verzonken en in gedachten onvermoeibaar met steeds weer dezelfde pret,
    trappen ze de pedalen rond. Soms met wind tegen en wat adem tekort.

Fietsen ze over Gods wegen (alleen in Spanje) enkel weggelegd voor de ware profs.
    Daar waar de lucht ijl en altijd blauw is, overmeesterd door allerlei indrukken
    ze met andere ogen gaan kijken, de verte in staren denkend op wat voor plek

ze de volgende ochtend weer zullen ontwaken. Soms loopt de spanning
    in de bovenbenen wat op, was het nou daarvoor of daarna in die flauwe bocht,
    of net voordat de leegte begon te spreken. Vanaf dat hobbelig pad

gooit sinterklaas misschien roet in het eten. Zonder fiets zijn ze niet zo bijzonder,
    maar de samenhang van elk wat een is ,maakt van deze mannen een uitzonderlijke ras,
    de veelvraten nu heilig verklaard, uitverkoren worden ze ook wel kilometer vreters genoemd.

Broeder Eddy is onder indruk over de aantallen in kilometers.
    Het inspireerde mij..

• 17 Mei 2013 - 20:16

Roos:

Succes heren!! als jullie in dit tempo doorfietsen naar zuid Spanje komen jullie daar aan als graatmagere bodybuilders! :D

• 17 Mei 2013 - 20:16

Roos:

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013