17e etappe van St Michel (Fr.) naar Pamplona (Sp.) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu 17e etappe van St Michel (Fr.) naar Pamplona (Sp.) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu

17e etappe van St Michel (Fr.) naar Pamplona (Sp.)

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

13 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Hola, we zijn vandaag over de Pyreneeën gefietst. Dat heeft heel veel zweet en inspanning gekost ook omdat we eerst een verkeerde route hadden genomen. Die was geschikt voor wandelaars maar na een paar honderd meter stijgen was het echt niet te doen voor fietsers. Veel te stijl, tot wel 15 tot 20% stijgen. En we hoorden van andere caminogangers dat het hogerop nog stijler zou worden en er ook nog sneeuw lag. Dus omkeren en afdalen, er zat niets anders op.
Daarna begonnen we aan de goede klim, dat wil zeggen 28 kilometer klimmen met gemiddeld zo'n 6% stijgen. Met alle bagage lijkt het alsof je niet vooruitkomt. Aad ' knalde' na een dorpje in zijn eigen tempo door. Ik ging in mijn eigen tempo omhoog, met af en toe een stop. Uiteindelijk zaten we om half twee in Roncevalles aan de andere kant van de Ibeneta pas (1057 m) in de zon aan de koffie met een stevige sandwich. Na deze pauze zijn we doorgefietst naar Pamplona in de warme zon met af en toe een flinke klim maar grotendeels dalen. We zijn in deze hele mooie stad richting centrum gereden aan de hand van de Caminowegwijzers.
Vandaag 84 km gefietst.

• 13 Mei 2013 - 20:54

Trudy Van Kessel:

Hoi Heren,

Een felicitatie is hier wel op zijn plaats zou ik zo zeggen dus bij deze!!
    En ik vind 84 km op een dag met zulke beklimmingen nog wel een hele afstand hoor.
    Ik zou het met de auto al een hele opgaaf vinden.
    Nee ik hou het liever op een salto dan kom je vanzelf naar beneden.
    Enne Aad, je hoeft niet altijd te winnen hoor.( Dat zei ons moeder vroeger al, want anders werden wij moe) Martien mag ook best wel eens als eerste boven komen!! En hem dan nog verkeerd sturen ook.!!!! Jij wist het natuurlijk wel dat je op een voetgangers gedeelte fietste.
    Wat denken jullie redden jullie het samen tot Campastella??? Als goede caminoos wel denk ik.
    Nu voor straks slaapse en morgen weer....blijven trappen dan komen jullie er vanzelf( Nou Vanzelf in die bergen??)

DUs mannen zet hem maar weer op morgen.
    Groetjes JEZUS en Trudy

• 14 Mei 2013 - 12:06

Eddy:

Heel erg flauw maar wij hebben er erg om moeten lachen, misschien jullie ook.
    Namens Eddy ingestuurd.

LBO-humor: een fiets op het dak gooien en de bezitter ook.. MAVO-humor: een fiets op het dak gooien.... HAVO-humor: iemand dreigen zijn fiets op het dak te gooien... VWO-humor: berekenen hoe het best een fiets op het dak kan worden gegooid Gymnasium-humor: Kijken welke valversnelling een fiets heeft wanneer hij op het dak gegooid wordt. Hooliganhumor:het dak op een fiets gooien... Kleuterhumor: een driewieler op het dak gooien... Amsterdamse humor: een gejatte fiets op het dak gooien... Handelaarshumor: een fietsenhandel op het dak beginnen... Racistische humor: alleen zwarte fietsen op het dak gooien. Communistische humor:gezamenlijk onze fiets op het dak gooien... Bouwvakkershumor:een dak bouwen om er een fiets op te gooien. Belgische humor: iemand meehelpen jouw fiets op het dak te gooien... Ook Belgische humor: f(r)iets op het dak gooien... Duitse humor: je opa's fiets op het dak gooien.. Sloppenwijkhumor: een fiets door het dak gooien... VVD-humor: geloven dat de fiets vanzelf een keer op het dak terecht komt... D'66-humor: iets ergens op gooien, maar wat? En waarop?... CDA-humor: geloven dat er ook op het dak gefietst wordt... Clinton-humor: zweren, dat je geen fiets op het dak hebt gegooid... PROVO-humor: witte fietsen op het dak gooien... Kersthumor: twee dagen geen fietsen op het dak gooien.. Paashumor: een fiets op het dak verstoppen... Oud en Nieuw-humor: een fiets op het dak schieten... Belgische luchtmachthumor: een fiets op het dak droppen... Gabber-humor: effe uit je dak fietsen. Milieuorganisatiehumor: dak bezetten zodat er geen fietsen op gegooid kunnen worden... TROS-humor: fiets em 't dak op... SBS 6 humor: een blote fiets op het dak gooien... Pilotenhumor: beter een fiets op het dak, dan tien in de lucht... Dakdekkershumor: gooi eerst al die fietsen maar van het dak.... Lilliputterhumor: een fiets onder het dak gooien... Domme blondjes humor: een gooi op de fiets dakken??? Popi humor: echt wel een te gek vette fiets op het onwijs gave dak gooien, joh... Milosovic humor: Alle Albaneze fietsen van het dak af gooien... NAVO humor: De Albaneze fietsen opvangen en het dak bombarderen... Jeltsin humor: Dreigen om fietsen naar Amerika te schieten... Clinton humor: Milosofiets op het dak gooien... Peter Koelewijn-humor: Fiets van dat dak af, ik waarschuw niet meer Andre Hazes-humor: Ik heb hier een fiets voor mijn moeder, die hoog op het dak zit... Criminelen humor: Een fiets van het dak af jatten... Gehandicapten humor: Een fiets niet op het dak kunnen gooien... Daklozenhumor: Geen dak hebben om een fiets op te gooien... Aparte humor: Een ligfiets op het dak gooien... Schele humor: Een fiets naast het dak gooien... Patserhumor: Een fiets over het dak gooien... Sjonnenhumor: Je scooter op het dak gooien en denken dat je er nu bij hoort... Dementen humor: Vergeten dat je je fiets op het dak gegooid hebt... Relativiteitshumor: Een dak onder de fiets plaatsen. Star Trek humor: Een fiets op het dak beamen... Egoistenhumor: Alleen mijn fiets mag op het dak worden gegooid... Fetisjistenhumor: Geil worden van fietsen op het dak gooien... Studentenhumor: Een fiets op het dak gooien, gewoon omdat het niks kost... Greenpeace humor: Redt de fietsen van het dak... Pedofielen humor: Alleen kinderfietsen op het dak gooien... Dierlijke humor: Een fiets op het dak werpen... Rechts-extremistenhumor: Het dak is VOL! Rasti Rostelli humor: Als iek ien mijn viengers kniep, gooi jai een fiets op het dak... David Copperfield humor: Met veel rook- en lichteffecten net doen alsof je een fiets op het dak gooit... Dronken humor: denken dat je twee fietsen op het dak gooit... NASA humor: Houston, de fiets is op het dak gegooid... Verstappen humor: Een grindbak op het dak aanleggen en er met kapotte remmen infietsen... Mike Tyson humor: Een stuk van het dak afbijten... Melkert-humor: Iemand met behoud van uitkering fietsen op het dak laten gooien. Jorritsma-humor: Tolhokjes op het dak plaatsen voor mensen die hun fiets in de spits op het dak willen gooien. Duitse-humor: Sie sollen sofort das fahrrad auf dem dak werfen, ja! Saddam-humor: Na honderd mislukte pogingen een fiets op een dak te gooien, claimen dat je een grootse overwinning behaald hebt. TVM-humor: Een fiets met doping op het dak werpen. Pessimisten-humor: Er van overtuigd zijn dat je fiets op het dak geworpen is. Optimisten-humor: jezelf wijs maken dat je toch nog op het dak moest zijn. Depressieve-humor: Je afvragen hoe je die fiets ooit op het dak zou kunnen krijgen. Voyeuritische-humor: Toekijken hoe iemand een fiets op het dak gooit. Masochistiche-humor: Toekijken hoe iemand jou fiets op het dak gooit. Sadistische humor: Iemand zijn eigen fiets op het dak laten gooien. Ouderen-humor: Vertellen dat fietsen vroeger veel beter op het dak werden gegooid. Jamaica-humor: In een hangmat in de zon bedenken hoe leuk het zou zijn om een fiets op een dak te gooien. Manhattan-humor: Begrijpen waarom ze in Manhattan geen fietsen hebben. Ratelband-humor: Tsjakka, we kunnen het, we gaan die fietsen op het dak gooien!!!!!! Nederlandse-humor: Een vergunning nodig hebben om een fiets op het dak te mogen gooien. Engelse-humor: Als traditie fietsen op het dak gooien. Franse-humor: Je kwaad maken dat er in Nederland fietsen op daken worden gegooid. Zuid-Afrikaanse-humor. Aparte daken voor zwarte en witte fietsen maken. Sinterklaas-humor: Met je paard struikelen over al die fietsen. Nieuwjaars-humor: Je voornemen in het nieuwe jaar geen fietsen meer op het dak te gooien. Verstrooiden-humor: Niet meer weten op welk dak je fiets ligt. Internet-humor: Via een web-cam aan de wereld laten zien hoe je je fiets op het dak aan het gooien bent. Microsoft-humor: Claimen dat je Windows 2000 nodig hebt om een fiets op dak te kunnen gooien. Apple-humor: Een fiets ontwerpen die met 1 muisklik op het dak te gooien is. Meer Apple-humor: Die fiets in 5 gezellige kleurtjes op de markt brengen. Helpdesk-humor: iemand vragen welke versie fiets hij precies gebruikt. ETA-humor: Een fietsbom op het dak gooien Suicidale-humor: Een motorfiets van een Hells Angel op het dak gooien Betrokken-humor: Uit medelijden je eigen fiets ook op het dak gooien. Gehandikapten-humor: Een rolstoel op het dak gooien

Verveelde humor: noemt men dit..voor als het moment ooit.aan zou breken

• 14 Mei 2013 - 18:34

Margaret Folkerts Wiegers:

Greetings from Canada , , follow your daily reports and pictures . and found them on the map good luck and save trip home MF