18 e etappe van Pamplona naar Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu 18 e etappe van Pamplona naar Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Martien Bron - WaarBenJij.nu

18 e etappe van Pamplona naar Logrono

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

14 Mei 2013 | Spanje, Logroño

Buenos dias lezers en lezeressen,
We hebben de Pyreneeën achter ons maar het blijft flink klimmen en gelukkig ook weer dalen. We fietsten in een prachtig landschap met middeleeuwse dorpjes en steden. Neem nou een kapel die is gebouwd in de 10e eeuw of een brug waar we overgaan uit de 12e eeuw. Onvoorstelbaar dat ze er nu nog zijn en dat ze toen gebouwd zijn, vaak speciaal voor pelgrims (Zie de foto's).
Het landschap is geheel anders dan in Frankrijk: veel meer open ruimte, wijnbouw en bermen met prachtige bloemen. Gelukkig maaien ze hier (nog) niet. Alsof we niet goed wakker waren hadden we vanmorgen meteen alweer een verkeerde route te pakken. Maar verkeerd blijkt altijd weer goed te komen. We hebben gewoon een ander bochtje genomen.
We zijn nu in een middelgrote stad Logrono met meer dan 100.000 inwoners. Wij hadden er nog nooit van gehoord.
Het leuke van fietsen is dat je altijd op een hele natuurlijk manier de stad in fietst, een beetje zoals vroeger de wandelende pelgrims de stad in kwamen. Dus niet via de autoweg met een afslag en dan naar een parkeerterrein. Wij fietsen gewoon direct naar het centrum.
Vandaag hebben we 105 km gefietst.We zijn nu in de Rioja, een van de beroemde wijnstreken van Spanje.
Graag tot de volgende keer met hartelijke groet uit zeer zonnig Spanje. We hopen dat het zo zonnig blijft!

• 14 Mei 2013 - 23:09

Trudy Van Kessel:

Hoi Heren,

Het klinkt allemaal nog steeds super goed.
    Misschien komen jullie wel terug fietsen ook???
    Of is dit als vloeken in de kerk?
    in elk geval voor morgen weer een goede dag gewenst.
    En moet ik al met epo langs komen of redden jullie het zo nog???
    Voor morgen : blijven trappen dan komen jullie er vanzelf

Groetjes JEZUS En Trudy

• 15 Mei 2013 - 16:08

Martha:

Dag Mannen...

En een glunderende Martien te zien op de foto, de tocht die jullie aangaan, het mooie landschap,
    een stuk geschiedenis wat aan jullie voorbij trekt...dat het indruk maakt is aan jullie gezichten af te lezen.
    Mooi om te zien, en wij genieten een beetje mee. Hoop ook voor jullie dat het mooie weer blijft want dat maakt het natuurlijk wel veel aangenamer. Hier is pet, de regen klettert de hele dag uit de lucht, maar er is droger en zonniger weer op komst. Tot zolang genieten we van de mooie beelden uit het zonnige Spanje.

Groetjes Martha en Eddy..

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013