14e en 15e etappe van St Emilion naar Peyerohade - Reisverslag uit Monlezun-d'Armagnac, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 14e en 15e etappe van St Emilion naar Peyerohade - Reisverslag uit Monlezun-d'Armagnac, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

14e en 15e etappe van St Emilion naar Peyerohade

Door: Martien Bron r

Blijf op de hoogte en volg Martien

11 Mei 2013 | Frankrijk, Monlezun-d'Armagnac

Dag volgers,
allereerst hartelijk dank voor jullie interesse in onze belevenissen en de ondersteunende reacties. Die doen ons zeer goed. Het gaat prima met ons. Gisteren fietsten we van St Emilion naar Pissos, van de heuvels naar de vlakten van Les Landes. Vandaag fietsten we door eindeloze vlakten om te eindigen aan de voet van de Pyreneeën.
Het is mooi weer met matige tegenwind. Onderweg komen we nu meer pelgrims tegen, voornamelijk Nederlanders en een enkele Belg. Altijd nemen we tijd om uit te wisselen en elkaar tips te geven. We zijn samen op pad en tot besluit van het gesprekje wensen we elkaar Bon Camino.
Gisteren passeerden we bij een kerk een stenen wegwijzer met daarop: Santiago 1000 km. Nog maar duizend te gaan! Gaan we het dan echt halen? In vroeger tijden kwamen veel pelgrims vooral hier in Les Landes en de Pyreneeën aan hun einde door ziekten, uitputting of rovers. Wij voelen ons in topvorm en gaan morgen omhoog naar St Jean au Pied de Port.
Wat cijfers tot slot: gisteren 107 km en vandaag 120 km gefietst.
Totaal hebben we nu 1733 km gefietst met een gemiddelde van 115 km per dag.
We genieten er enorm van. Op naar Spanje met hartelijke groeten van Aad en Martien.

  • 12 Mei 2013 - 00:29

    Marcia:

    1733 km, wow!
    Mannen, ik heb respect voor jullie sportiviteit :D
    Nog even volhouden & vergeet vooral niet om ook van deze mooie reis te genieten!

  • 12 Mei 2013 - 10:54

    Martha:

    Dag kanjers..

    Even dacht ik er zou toch niets aan de hand zijn, omdat we wat langer op een schrijven moesten wachten.
    Ook op mij maakt het erg veel inruk de aantallen in kilometers die jullie er al op hebben zitten.
    Ik heb filmpjes bekeken op you tube..en proefde sfeer die er zo onderweg kan ontstaan, en waarvan jullie nu deel uitmaken. Boeiend om te weten, en op die manier reizen we een beetje mee.
    En natuurlijk gaan jullie het halen je schrijft dat de form er is en top is het sowieso..


    Groetje Martha en Eddy.

  • 13 Mei 2013 - 01:03

    Trudy Van Kessel:

    Hoi heren,

    Ja ik ben dus wat laat met een reactie maar...ik was dus ook in Frankrijk.
    Mannen wat waaide het daar hard.
    Ik hoop dat jullie wat minder wind hadden. Hoewel als je voor de wind had was het perfect.
    Maar zo te lezen dus niet.
    Nu op naar het volgende verslag en jullie zijn blijven trappen anders was er gen verslag geweest.

    Groetjes JEZUS en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 13268

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: