13e etappe van Angouleme naar St.Emilion - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 13e etappe van Angouleme naar St.Emilion - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

13e etappe van Angouleme naar St.Emilion

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

10 Mei 2013 | Frankrijk, Angoulême

Regen,regen en nog eens regen en wij fietsten door. Aad vindt het lekker fris en ik heb er een hekel aan. Maar het ging allemaal prima. Op een gegeven moment is de regen minder erg. Het landschap is sterk veranderd van bergen en bossen naar uitgestrekte wijngebieden. Het dorpje
St. Emilion, waar we nu zijn, is als een soort Volendam van de Bordeaux wijnstreek, met veel wijntoeristen. Gelukkig kunnen wij geen flessen meenemen dus hoeven we ook niet te zoeken.
We hebben 130 km gefietst, niet slecht toch voor een regendag?
A bientot en de hartelijke groeten van twee fietspelgrims.

  • 10 Mei 2013 - 12:14

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Fietspelgrims,

    Martien uk ben het helemaal met je eens fietsen in de regen is niet leuk.
    Gaat het nog wel goed met mijn broer zijn hoofd begin ik mee af te vragen?
    Dames hebben weleens last van kraamkolder, maar ik denk bij Aad de fietskolder.

    Gisteren heb ik veel aan jullie gedacht. We hebben een rondje van 40km gefietst bij Alkmaar en een wind man!!!! Toen dacht ik aan jullie met de 100km of meer per dag. Dat kan nooit echt leuk zijn in mijn gedachten. Maar....misschien is jullie fiets wat beter of...zal het aan de conditie liggen???

    Nu voor vandaag weer een mooie dag toe gewenst met beter weer en...blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

    groetjes van JEZUS en Trudy
    P.S. Zou ik een gespleten persoonlijkheid hebben???

  • 10 Mei 2013 - 18:46

    Martha:

    Dag Pelgrim gangers..

    Het begint erop te lijken..nat tot op het bot..maar ik hoop echt dat het niet net zo fris is als hier.
    Hier wil het ook maar niet gaan zomeren, en de voorspellingen beloven ook al niet veel goeds.
    Maar mooie beschrijving die je weergeeft , 'over het landschap'..mooie vergezichten zullen aan jullie voorbij trekken. 130 km is volgens mijn , Eddy,'goed te doen..maar ik bestrijd dat ,en nam het voor jullie op.
    Want hij vergeet dat jullie al heel wat kilometers in de benen hebben zitten..zo noemen ze dat toch.
    Ben geen wielrenner freak maar dat zinnetje heb ik in de wandelgangen wel is horen zeggen.
    Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan..wij drinken vanavond een lekkere wijntje op jullie.
    Genieten heel erg van de foto's..nog veel meer nemen van alle ontberingen die jullie moeten trotseren,..mooi woord hé..maar vooral van de móóie dingen die voorbij komen.

    Lieve groet Eddy en Martha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: