12e etappe van Gencay naar Angouleme - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 12e etappe van Gencay naar Angouleme - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

12e etappe van Gencay naar Angouleme

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

07 Mei 2013 | Frankrijk, Angoulême

Vandaag weer een prachtige route. Het wordt misschien wat saai voor jullie thuis, maar we fietsten door oude dorpjes, langs riviertjes af en toe oude kastelen of kerken. Steeds weer mooi om te zien. Maar wel vaak erg stil, geen mens te zien.
Hoewel we op eerdere dagen andere fietspelgrims ontmoet hebben, vandaag helemaal niemand. Misschien omdat wij de binnenland route doen en anderen de voorkeur geven aan de kustroute?
We hebben tot nu een stuk of 8 fietsers ontmoet en een wandelaar. Hij was al op 2 april uit Nederland vertrokken.
Toen was het nog erg slecht weer en koud. Vooral in het begin vond hij het erg zwaar. Nu ging het beter.
We proberen vaak in een kerk een stempel te halen, maar dat gaat niet eenvoudig. Alleen in Poitiers hadden we geluk want daar was de mis net klaar en sprak ik de Père aan en hij nodigde ons uit om even mee te lopen. In zijn kamer kregen we een stempel en wenste hij ons bon courage.
Net zoals gisteren hebben we in Angouleme weer een prima hotel midden in de oude stad. Dat betekende aan het eind van de dag nog flink klimmen.
We zijn nu op helft wat kilometers betreft maar niet wat inspanning denken we, want de bergen komen nog.
Vandaag hebben we 107 km gefietst.
Gegroet allemaal vanuit het zonnige Frankrijk.

  • 07 Mei 2013 - 22:35

    Trudy Van Kessel:

    Hoi heren,

    Van het goede leven zou ik toch bijna schrijven.
    Zo af en toe krijg ik toch antwoord op mijn vragen,want nu lees ik over de andere pelgrims die jullie zijn tegen gekomen.
    Maar nog even over de stempels in de kerk: In den beginne wilden jullie die toch helemaal niet???
    Misschien heb ik dit al meer geschreven (maar ja ook ik word een daagje ouderen WIJZER)Want heb zojuist voor het eerst de fotoos bekeken .
    Nu jullie zien er nog goed uit hoor.
    En voor morgen....blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

    Groetjes Jezus en Trudy

  • 07 Mei 2013 - 23:17

    Martha:

    Dag Aad en Martien.

    Mooi geschreven reisverslag, waardoor er samen met de foto's een heel duidelijk beeld wordt geschetst.
    Wat allerminst saai is ,juist heel leuk om over de ervaringen eromheen te lezen en tegelijkertijd op beeld te zien. De foto met op de achtergrond de kerk en één van de fietsen op de voorgrond is erg veelzeggend.
    En de stilte..mannen als je de stilte niet meer als stilte ervaart maar als een verademing..dan ben je daar
    waar de 'Santiago de Compostela je hebben wil. Een pelgrims route, weet je nog wel.
    Ik was al verbaasd dat jullie er zón vaart in hadden, maar de komende weken moeten er nog bergen verzet worden. Veel toi toi morgen en we hopen voor jullie op een mooie tocht.

    Van hieruit wil ik 'Trudy graag de groetjes doen, mag wel even hé. Trudy meid leuk om je hier te lezen.
    Groetjes Martha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13270

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: