10e en 11e etappe van Barjouville naar Gencay - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 10e en 11e etappe van Barjouville naar Gencay - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

10e en 11e etappe van Barjouville naar Gencay

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

06 Mei 2013 | Frankrijk, Poitiers

Zo, hallo lezers en lezeressen, we zijn de afgelopen dagen flink opgeschoten en fietsten door de prachtige steden Tours en Poitiers. Nu zijn we alweer zo'n 30 km zuidelijk van Poitiers omdat we daar onderdak konden vinden. Het regelen van een slaapplek is iedere dag weer spannend. Aad kijkt vaak op booking.com en ik kijk in de adressenlijst in het boekje. Gisteravond om 6 uur, het was zondagavond en dan is alles dicht in Frankrijk, hadden we nog niks. Wij vroegen overal. Aad stapte een kerk binnen waar een gezellige borrel was. Wij kregen van ene Philip een adres, maar die mensen waren niet thuis. Weer terug naar de kerk. Toen bood Philip, na overleg met zijn vrouw, ons een slaapplek aan. Het bleek en prachtige B en B te zijn die ze wilden starten. Of we het niet erg vonden dat sommige dingen nog niet af waren. Nee, als we maar kunnen slapen en eten.
Zo ging het vandaag weer en nu vonden we vrij vlot het hotel Le vieux Chateau in Vencay. We hebben nu net heerlijk en veel gegeten en gaan zo douchen en slapen. Het was weer een mooie dag.
Gisteren fietsten we 95 km en vandaag 110.
De helft van onze afstand is in zicht.

  • 06 Mei 2013 - 22:01

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Heren,

    Wat lees ik nu toch weer: Een borrel in de kerk????
    Kom ik daar waarschijnlijk toch te weinig.!!

    Jullie hebben er lekker de vaart in hoor.
    Hoe zit het met de temperaturen?? Al erg warm?
    Of lekker fiets weer??

    Ik las over jullie hotels en b.b. soms lastig te vinden, dat probleem herken ik van andere fietser hoor.

    Maar komen jullie al andere fietsers tegen die ook die kant op gaan???
    Ik zou zeggen ga zo door , blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

    Groetjes Trudy
    P.S. Aad ik bedenk nu dat ik helemaal vergeet te onder tekenen met JEZUS

  • 07 Mei 2013 - 00:00

    Susan:

    Nou dat was vast wat een feest in een kerk!
    Slaaplekker allebei en weer succes voor morgen!
    Groetjes Susan

  • 07 Mei 2013 - 12:27

    Martha:

    Dag Kanjers..

    Met verbazing gelezen dat jullie al op bijna op de helft zijn, en dat al na ruim een week.
    Alle reisverslagen gelezen en de foto's gezien. Fantastisch het enthousiasme waarmee jullie van start zijn gegaan. Spannend ik blijf het volgen. Groetjes Martha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: