9e etappe van Barjouville naar Chatheau Renault - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 9e etappe van Barjouville naar Chatheau Renault - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

9e etappe van Barjouville naar Chatheau Renault

Door: Martien Bron

Blijf op de hoogte en volg Martien

04 Mei 2013 | Frankrijk, Tours

We zijn vandaag om 8.30 uur vertrokken. We reden een prachtige route voor het grootste deel langs de rivier de Loir (Is dus niet de Loire). In een golvend landschap. Het gaat prima met ons beiden. Aad heeft soms wat spierpijn, maar dat wordt steeds minder, zegt hij. Ik heb nergens last van maar ben 's avonds wel bekaf. Vandaag hebben we de eerste 1000km erop zitten.
De natuur is hier prachtig, nog steeds veel koolzaadvelden die volop in bloei staan. Vanmorgen zagen we, heel verassend, twee vossen vlakbij de weg. Ook kwamen we door een prachtig stadje genaamd Chateaud'un. Mooie oude huizen en een gezellig plein. We voelden ons er meteen thuis en hebben uitgebreid koffie gedronken en zoete broodjes gegeten. Eten doen we zowiezo heel veel. En 't voelt nog steeds te weinig.
We hebben vandaag 130 km gefietst.
Tot de volgende keer.

  • 04 Mei 2013 - 22:46

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Heren,

    Ja jullie moeten goed eten op deze reis, want leven van de liefde gaat niet lukken deze weken.
    Maar Aad jij spierpijn????? Had ik van jou niet echt verwacht!
    Is het soms je....spier???? Dan wil ik het wel geloven zeker als je langs die zaadvelden fietst.

    Houden jullie ook nog nog een rustdag????
    Of is het gaan en blijven gaan?

    Voor morgen in elk geval weer: Blijven trappen dan komen jullie er vanzelf!

    P.S. Gefeliciteerd met de eerste 1000 km nog maar 2 te gaan.

    groetjes Trudy

  • 06 Mei 2013 - 11:50

    Arnesto Ovaa:

    Hoi Martien en Aad,

    Leuk dat je mij ook heb toegevoegd in het bestand!!
    Leuk om iedere dag te horen wat jullie hebben gedaan.
    Ik ben wel jaloers op jullie, de volgende keer ga ik graag mee!

    Nog veel plezier...jullie zijn al bijna halverweg, toch??

    Gr. Arnesto Ovaa

  • 06 Mei 2013 - 19:32

    R.Smit (HRS):

    Aad en Martien,

    Inmiddels zullen jullie wel op zo'n 1200 km zitten. Leuke reisverslagen en blijven fietsen/genieten.

    Ik vind het top wat jullie presteren...

    Gr. René Smit (HRS)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: