5e etappe van Leuze (B) naar Banteux (Fr.) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu 5e etappe van Leuze (B) naar Banteux (Fr.) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Martien Bron - WaarBenJij.nu

5e etappe van Leuze (B) naar Banteux (Fr.)

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg Martien

01 Mei 2013 | Frankrijk, Cambrai

Om 9.30 uur gingen we na een flink ontbijt van start. We laten Tournai rechts liggen en passeren bij het dorpje Rumegies de Belgisch-Franse grens. We fietsen in een mooie landelijke omgeving. Het is lekker zonnig weer. Tussen de middag houden we halt in Somain en eten een flink bord tagliatelle. Dat blijkt later op de dag een zeer goede keuze. In Cambrai zitten we een tijdje op op een terras op de grote markt. We fietsen verder langs de Schelde, die hier l'Escaut heet. Het wordt tijd om een slaapplek te regelen. In een dorpje volgen we de bordjes Camping en komen aan op een prachtige plek. Helaas vindt de campingbaas het niet goed om hier zonder tent te staan. Wat nu? Dat weet hij ook niet en hij wil ons verder niet helpen. Aad belt, terwijl ik met de campingbaas praat, naar een chambre d'hote genaamd Ferme Bonavista. Tegen de man aan de telefoon zegt dat hij graag met hem wil slapen; "dormir avec vous". Een kort "Non" is de reactie en de verbinding wordt verbroken. Een kwartier later bel ik nog eens naar Ferme Bonavista, want er is verder niks in de buurt. Nu antwoordt een vrouw dat we van harte welkom zijn, "Seulement sans repas". Geen probleem. We komen na een een paar flinke klimmetjes op een prachtige boerderij. De boerderij is uit 1490. Vroeger was het een halteplaats en herberg voor postkoetsen. Amadeus Mozart heeft er op een van zijn reizen overnacht, vlakbij onze kamer.
We hebben vandaag 105 km gefietst.

  • 01 Mei 2013 - 22:31

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Heren,

    Ja als ik het goed begrijp is fietsen niet het moeilijkste deel van de reis.
    Maar begrijp ik goed , dat als Aad belt er geen plek is en dat als Martien belt er meteen een aardige dame klaar staat die zegt kom maar langs????
    Dit moeten jullie goed onthouden!!

    Nu voor morgen.....blijven trappen dan komen jullie er van zelf.

    En deze keer een keertje de groetjes van mij erbij .

    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 11 Oktober 2014

Kreta Sein und Zeit

26 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Elberadweg, van Magdeburg naar Praag

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela (Spanje)

Landen bezocht: