Van Mühlberg naar Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Martien Bron - WaarBenJij.nu Van Mühlberg naar Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Martien Bron - WaarBenJij.nu

Van Mühlberg naar Dresden

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg Martien

30 Juli 2014 | Duitsland, Dresden

Vandaag, woensdag 30 juli fietsten we om half tien weg, na eerst Gerda's band geplakt te hebben. Het is warm, maar bewolkt. Voor het eerst raken we van de route en belanden op een heuvelachtige provinciale weg. En we raken ook nog elkaar kwijt. Maar gelukkig zijn er mobieltjes. De ochtendpauze is hierdoor laat, maar wel met mooi uitzicht op de Elbe.
We fietsen verder en merken dat het landschap verandert; het dal van de Elbe wordt dieper. De heuvels worden hoger om ons heen. Het fietspad blijft gelukkig vrij vlak. Voorbij Meissen, porseleinstad, drinken we thee, veel thee, want we zijn uitgedroogd. Dan verder naar Dresden. Het wordt steeds drukker en voller. Om een uur of vijf zitten we in het centrum van Dresden op een bankje aan de Elbe oever.
We bellen achter hotels aan en vinden er vlot een.
Er naar toe en lekker douchen.
'S Avonds uit eten in de stad, dat is even wennen na alle stilte van de afgelopen dagen, maar wel lekker die pizza met verse groentes en vis.
Vandaag 80 km gefietst.

Martien

Ik ben een verwoed en ervaren fietser en doe zowel toertochten, zoals Luik=Bastenaken= Luik, Limburgs Mooiste, Ronde van Noord Holland. Fietstochten in de bergen vind ik ook geweldig om te doen, bv. in de Ardennen, Alpen of de omgeving van de Mont Ventoux en in 2009 ben ik van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) gefietst. Ik ben 65 jaar, getrouwd met Gerda en heb 2 kinderen. Samen met een vriend ben ik vorig jaar in mei naar Santiago de Compostela in Spanje gefietst en in juli vorig jaar samen met Gerda van Magdeburg (D) naar Cuxhaven (D) gefietst.

Actief sinds 30 Maart 2013